Korespondencja pozaprocesowa
Uważam, że kompleksowa obsługa prawna obejmuje nie tylko prowadzenie procesów sądowych i przygotowywanie umów, ale także wiele innych, drobniejszych czynności.
Jednymi z nich jest przygotowanie korespondencji przedprocesowej. Nawet jeśli nie przybliży ona do zakończenia sporu, to pomoże ustalić, jakie są mocne i słabe strony Klienta w ewentualnym procesie. Wiedza ta pomoże ocenić, jakie są szanse na wygraną oraz - czy w ogóle warto angażować się w proces.
Ponadto warto skorzystać z pomocy prawnika przy składaniu niektórych oświadczeń materialnoprawnych (np. wypowiedzenia umowy, wypowiedzenia stosunku pracy). Ich treść lub forma jest często determinowana przepisami prawa. Niezachowanie tych wymagań może oznaczać bezskuteczność czynności, a w konsekwencji poważne problemy prawne. Podobnie rzecz się ma z tworzeniem wewnątrzzakładowych przepisów pracowniczych, a także różnych czynności niezbędnych dla funkcjonowania spółek (niekiedy zachodzi konieczność podjęcia odpowiednich uchwał). We wszystkich tych przypadkach warto powierzyć przygotowanie niezbędnych dokumentów profesjonalnemu prawnikowi.
Specyficzna jest także korespondencja z ubezpieczycielami Możliwość złożenia profesjonalnej reklamacji często pozwala na wynegocjowanie satysfakcjonującej Klienta ugody jeszcze przed rozpoczęciem sprawy sądowej.